Strips Review: DAREDEVIL # 14

Daredevil # 14
Marvel Comics
Releasedatum: 12/14/2016

Ik ben enigszins kritisch geweest over het werk van schrijver Charles Soule tot nu toe over deze huidige run van Daredevil. Zijn werk was enigszins inconsistent en ontbrak soms aan ziel – vergeef me alstublieft de woordspeling. Er zijn problemen geweest die fatsoenlijke verhalen vertelden, maar de meeste van hen misten de emotionele neiging die lezers ertoe aanzette meer te willen. Het verhaal van de ‘Dark Art’-film van Soule is zoveel beter dan alle 9 kwesties die eraan voorafgingen. Dit is niet de Daredevil die ik aanbad terwijl ik opgroeide in de jaren 80. Het is zoveel donkerder en gaat over kwade werkelijkheden die de meesten van ons liever negeren dan het hoofd boven te houden. De ruige randjes van Ron Garney passen perfect bij het verhaal en trekken ons naar een verhaal dat zowel boeiend als boeiend is.

Daredevil # 14 is de laatste aflevering in een uit vijf delen bestaand verhaal over een seriemoordenaar genaamd “Muse”, die zichzelf als een kunstenaar ziet. Al zijn gruwelijke “werk” is gemaakt van bloed of lichaamsdelen. Elk stuk dat hij maakt is bedoeld om een ​​verklaring af te leggen. Hij is meedogenloos en zakelijk over wat hij doet, zonder wroeging of gevoel, wat hem zo veel geloofwaardiger maakt.

In dit laatste deel van het verhaal heeft Muse Blindspot gekidnapt nadat Blindspot de gijzelaars van Muse had weten te bevrijden aan het einde van uitgave # 13. Verborgen in het riool van New York City, bevinden Muse en Blindspot zich buiten het normale bereik van de radarwaarneming van Daredevil, maar Daredevil weet dat hij slechts zoveel tijd heeft voordat Muse Blindspot in of als een sadistisch kunstwerk zal gebruiken. Daredevil wordt daarom gedwongen om zijn zinnen te duwen tot grenzen die hij normaal nooit bereikt; maar met het leven van Blindspot is het aan de lijn, Daredevil heeft geen keus.

Ik kan alleen maar aannemen dat de ervaring van Soule als advocaat bijdraagt ​​aan de levendige realiteit die hij in dit verhaal ademt. Dit is een verhaal van hulpeloosheid in het gezicht van dood en geweld, evenals de hulpeloosheid die ontstaat als we weten dat niet alleen de slachtoffers nooit hetzelfde zullen zijn, geen straf, zelfs de dood niet gelijk zal zijn aan het lijden van de dader, wanneer hij is gepakt.

De kunst van Ron Garney is ruw maar levendig en schokkend. De gebeurtenissen die Charles Soule in deze uitgave vastlegde, konden niet worden getrokken en konden onze gezichten niet meer perfect afdekken. De ruige stijl van Garney accentueert de vage lijnen tussen goed en kwaad hier afgebeeld, vooral aan het einde van het nummer, waar Frank McGee Daredevil moet waarschuwen om wraak in eigen handen te nemen.

Met Daredevil # 14, schrijver, heeft Charles Soule het op zijn naam gekregen met deze titel. Ik hoop dat hij het in stand kan houden, want dit is een fantastische en verontrustende lezing. Het doet me denken aan de gruwelijke rekening die Frank Miller op Daredevil had in de jaren 80, maar Soule gaat verder, naar een plek die donkerder is en Millers werk mogelijk verduistert. Ik kan niet wachten om te zien wat er hierna komt.

Schaal van Awesomeness: 10 van de 10